special event selection.

Generic, on-topic discussion about Colonial Marines.
Post Reply
User avatar
Amitt0
Registered user
Posts: 25
Joined: 12 Nov 2017, 17:30
Byond: Amitt0

special event selection.

Post by Amitt0 » 26 Dec 2017, 11:49

Heyo dudes.

I played an event around when I first started playing where it was marines vs upp or maybe clf. It was super fun. Marines were ambushed upon landing in the dropship and the fighting spread throughout big red until we cornered them in what we though we're their headquarters.

Other rounds I've seen squads of upp spawned in being stalked by predators and eventually "surrendering" to marines to later cause shit on the Almayer.

What I'm wondering is what are the chances of being selected as the opposing force in a human vs human event or just a random pvt in a upp squad spawned planetside at round start? Is that in character set up like ert or something or is it administration selected? I'd just love to try being on the clf or upp side of a human vs human round. Wondering how to increase my chances of being selected for that besides a helping and asking since that I think would actually decrease my chances.
Thanks dudes.
I play primarily as Era "Hannibal" Barca: PFC, SG, and Peter Watts: MP/CMP main and sometimes survivor/MT
RP enthusiast,cautious fighter and appreciative community member.

Embrace the suck.

User avatar
Heckenshutze
Moderator
Moderator
Posts: 1217
Joined: 17 Apr 2016, 03:52
Location: Caracas
Byond: Heckenshutze

Re: special event selection.

Post by Heckenshutze » 26 Dec 2017, 11:56

It's random. Most of the times the opposing force are dead players picked by the Join Response Team verb
Your reliable, hardy and expendable hispanic grunt, PFC Ruben Dario.

Predator application.

Synthetic application.


User avatar
Rustarus
Registered user
Posts: 268
Joined: 05 Apr 2017, 20:11
Byond: Rustarus

Re: special event selection.

Post by Rustarus » 26 Dec 2017, 12:35

Yeah, the events are sorta rare. And in order to become CLF or UPP you gotta be dead so good luck with that
feweh Announces:
DEAD: Max Terry says, "FEWEH NOTICE ME!!!!"

https://www.youtube.com/watch?v=z0gGWRnoFDI
__________________________________________________
*Dreams mode.... accomplished*-Max Terry
*Getting unfriended on steam by feweh for reasons....* rustarus: If you like pineapple on your pizza I sware to god... I will hate you slightly. But only slightly. Feweh is now offline
When Max Terry is tired (Yes this happened) You hear a voice in your head... Maybe you should tone it down a bit, you seem to be annoying the other marines
*When Max Terry is captured* Young Runner (298) hisses, "*u*k **u **oo Max Terry yells, "FUUUCK YOU!" Max Terry says, "FUCK"
*What everyone thinks of Max Terry* https://youtu.be/eOl_oWxNFrs?t=1185

User avatar
Simo94
Registered user
Posts: 553
Joined: 19 Mar 2016, 19:14

Re: special event selection.

Post by Simo94 » 26 Dec 2017, 12:40

Rustarus wrote:
26 Dec 2017, 12:35
Yeah, the events are sorta rare. And in order to become CLF or UPP you gotta be dead so good luck with that
being dead isnt that hard tbh, git gud
Image Image

User avatar
Nicboone
Dev Team
Dev Team
Posts: 267
Joined: 15 Dec 2016, 00:20
Byond: Nicboone

Re: special event selection.

Post by Nicboone » 26 Dec 2017, 14:12

While events are rare- some things that may help with your selections are:

Have a good reputation- notes, bans, and job bans reflect poorly on your ability to play the game well, or make the round enjoyable for others. Building that trust takes a little bit of time, but just dont break the rules. Also, active bans tend to result in disqualification from event roles.

Be active in the community- Having a name we can recognize is going to help us know who you are, and remember you were a good player in the past, or did something people who run events would enjoy.

When you DO get selected for a special role [either event or ERT], role play the part. if you run off on your own, ignore your leader, or cause issues, we tend to remember that.

good luck with this stuff in the future! stick around, you may find yourself in these roles in the future
Relax like Redax. "The fucking stupidest thing ever said by an SL"
Image

User avatar
Amitt0
Registered user
Posts: 25
Joined: 12 Nov 2017, 17:30
Byond: Amitt0

Re: special event selection.

Post by Amitt0 » 26 Dec 2017, 14:38

Rustarus wrote:
26 Dec 2017, 12:35
Yeah, the events are sorta rare. And in order to become CLF or UPP you gotta be dead so good luck with that


Yeah I get that you need to be dead for ERT but for a special event like human vs human wouldnt the opposing force like CLF or UPP be selected from the marine pool at round start?

if the server is at high population then a good amount of people would have to be selected to play on the UPP or CLF occupying forces waiting for the marines on the surface.

Right?

the event i mainly referred to in the original post was a special event at round start where marines deployed and were met on the ground by a dug in, organized force. not just a single squad of baddies.
I play primarily as Era "Hannibal" Barca: PFC, SG, and Peter Watts: MP/CMP main and sometimes survivor/MT
RP enthusiast,cautious fighter and appreciative community member.

Embrace the suck.

User avatar
Snypehunter007
Admin
Admin
Posts: 2627
Joined: 02 Dec 2015, 17:14
Location: Georgia
Byond: Snypehunter007
Contact:

Re: special event selection.

Post by Snypehunter007 » 26 Dec 2017, 17:43

Amitt0 wrote:
26 Dec 2017, 14:38
Yeah I get that you need to be dead for ERT but for a special event like human vs human wouldnt the opposing force like CLF or UPP be selected from the marine pool at round start?

if the server is at high population then a good amount of people would have to be selected to play on the UPP or CLF occupying forces waiting for the marines on the surface.

Right?

the event i mainly referred to in the original post was a special event at round start where marines deployed and were met on the ground by a dug in, organized force. not just a single squad of baddies.
That would be an admin event. On the scale you are talking about, it was probably an event run by Feweh.

Nic made some pretty good points up above on how to be selected for events by admins. I usually look a round in advance for people to play for the event and pick people mostly from the criteria Nic created.
► Show Spoiler
Staff History:
► Show Spoiler

Post Reply